Την ΒΚ-3 (1)Παρασκευή 8η  Νοεμβρίου 2013,   το εσπέρας τελέσθηκε πανηγυρικός Εσπερινός στο Ιερό Παρεκκλήσιο του Αγ. Νεκταρίου της Ιεράς Μονής Γοργοεπηκόου Νεστάνης Μαντινείας.

Ανήμερα της Εορτής του Αγίου Νεκταρίου, στο ως άνω Παρεκκλήσιο της Μονής, ο Σεβ. Μητροπολίτης μας   χοροστάτησε στην Ακολουθία του Όρθρου και τέλεσε την  Αρχιερατική Θεία Λειτουργία προς τιμή του Αγίου πλαισιούμενος από   Ιερείς της Μητροπόλεως  μας, αλλά και από άλλες Μητροπόλεις.

 Κατά τη διάρκεια της Θ. Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας  τέλεσε την εις Πρεσβύτερον   χειροτονία του Μοναχού Παύλου, αδελφού της Ιεράς Μονής Παναγίας Γοργοεπηκόου Νεστάνης Μαντινείας.

Πλήθος   προσκυνητών από την Τρίπολη, την Κορινθία  και την ευρύτερη  περιφέρεια,   συμμετείχαν  και κατέκλισαν το Ιερό παρεκκλήσιο του Αγίου Νεκταρίου τόσο στον Πανηγυρικό Εσπερινό όσο και ανήμερα στην τέλεση της Θείας Λειτουργίας.

Ευχόμαστε οι πρεσβείες και η προστασία του Αγίου, να σκέπουν πάντας, χαρίζοντας υγεία και ό, τι αγαθό και επιθυμία η καρδία  εκάστου συνανθρώπου μας ποθεί.

Άξιος  ο νέος εργάτης της αμπέλου της Τοπικής μας Εκκλησίας και της Ιεράς Μονής των Τσιπιανών.   

 

ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ 

Μητροπολίτης Πενταπόλεως
(1846 - 1920)

 

 Ο Άγιος Νεκτάριος γεννήθηκε στη Σηλυβρία της Ανατολικής Θράκης το 1846. Τα πρώτα γράμματα τα διδάχτηκε στην πατρίδα του, σε σχολείο της Σηλυβρίας. Στη Σηλυβρία δεν υπήρχε ανώτερο σχολείο, αλλά ούτε και χρήματα είχε  για να σπουδάσει. Έτσι πήρε την απόφαση να ξενιτευτεί. Με την ευχή των γονέων του, σε ηλικία 14 χρονών, ξεκινά για την Κωνσταντινούπολη με σκοπό να αντιμετωπίσει πλέον μόνος του το μέλλον του. Πέρασαν πέντε  χρόνια που τον βρίσκουν στην Πόλη να εργάζεται τη μέρα και να μελετά τη νύχτα, να εντρυφεί στην Αγία Γραφή.

Κατόπιν  τον συναντούμε στη Χίο, όπου διετέλεσε δημοδιδάσκαλος επί επταετία. Στη Νέα Μονή της Χίου γίνεται  μοναχός, σε ηλικία 30 χρονών, παίρνοντας το όνομα Λάζαρος. Για τρία ολόκληρα χρόνια ασκητεύει στη μονή αυτή. Νηστεύει, αγρυπνεί, προσεύχεται, μελετά τις Θείες Γραφές. Το 1877 χειροτονείται διάκονος λαμβάνοντας το όνομα Νεκτάριος.

Αμέσως μετά την απόκτηση του πτυχίου της Θεολογικής Σχολής (1885) αναχωρεί για την Αλεξάνδρεια, κοντά στον πνευματικό του πατέρα Πατριάρχη Σωφρόνιο, ο οποίος τον χειροτονεί πρεσβύτερο τον Μάιο του επόμενου έτους (1886). Ο πρεσβύτερος, πλέον, Νεκτάριος αναλαμβάνει καθήκοντα ιεροκήρυκα και γραμματέα του Πατριαρχείου.

Το πολυδιάστατο έργο του και η συνεχώς αυξανόμενη αίγλη του αγίου Νεκταρίου προκάλεσαν το φθόνο εναντίον του, γι' αυτό συκοφαντείται και απομακρύνεται από το Πατριαρχείο. Ο κατάφωρα αδικούμενος Άγιος αναγκάζεται να εγκαταλείψει οριστικά πλέον την Αίγυπτο και να επιστέψει στην Αθήνα. Χρήματα δεν είχε, μιας και ουδέποτε σκέφτηκε να διαφυλάξει οικονομίες.

Διωγμένος, λοιπόν από την Αλεξάνδρεια, ο Άγιος έρχεται στην Αθήνα. Όλη του η ζωή αλλάζει ξαφνικά. Από μητροπολίτης μέσα σε λίγες μέρες γίνεται ένας σαραντάχρονος πάμπτωχος άνεργος. Επί έναν ολόκληρο χρόνο αναζητεί εργασία χωρίς να βρίσκει. Τελικά διορίστηκε απλός ιεροκήρυκας στη Χαλκίδα. Ο μέγας ιεράρχης, πράος και ταπεινός στη ψυχή, δέχεται πρόθυμα τη θέση αυτή προκειμένου να εργαστεί στην Εκκλησία του Χριστού. Η ταπεινοφροσύνη του δείχνει για άλλη μια φορά το μεγαλείο του ψυχικού του κόσμου. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στην ελληνική επαρχία, ο Νεκτάριος κατάφερε γρήγορα να ξεχωρίσει για το άμεμπτο ήθος του και την ανιδιοτελή και πρόθυμη προσφορά των υπηρεσιών του.

Έτσι το 1892 διορίστηκε διευθυντής της Εκκλησιαστικής Ριζαρείου Σχολής, η οποία με τη βοήθειά του γνώρισε μεγάλη άνθιση. Όπως αναγνώρισε και ο διάδοχος του Αγίου στη διεύθυνση της Σχολής, Χρυσόστομος Παπαδόπουλος.

Δεκάξι χρόνια διετέλεσε διευθυντής της Ριζαρείου Σχολής. Το 1908, για λόγους υγείας, παραιτείται και αποσύρεται στην Αίγινα, στη γυναικεία μονή της Αγίας Τριάδος, που ο ίδιος είχε ιδρύσει το 1904. Από τότε ο Άγιος έζησε ως αληθινός ασκητής.

Απλός στους τρόπους, όταν έφταναν  επισκέπτες στη Μονή,  τον συναντούσαν έξω από αυτή να εργάζεται, ήταν πολύ δύσκολο να τον αναγνωρίσουν λόγω του φθαρμένου και απέριττου ράσου του. Με τον τρόπο της ζωής του και τη δυνατή προσωπικότητά του, κερδίζει το σεβασμό, το θαυμασμό και την αγάπη του κόσμου. Η φήμη του διαδίδεται παντού.

Στις 8 Νοεμβρίου του 1920, γαλήνιος και προσευχόμενος , έφυγε για τον ουρανό στο Αρεταίειο  Νοσοκομείο της Αθήνας, σε ένα δωμάτιο τρίτης θέσης για απόρους.

Πολλά ήταν τα θαύματα που έγιναν και γίνονται από τον Άγιο, τόσο κατά τη διάρκεια της επίγειας ζωής του, όσο και μετά την κοίμησή του, έως σήμερα. Χαρακτηριστικό είναι εκείνο που έγινε τη ημέρα που άνοιξαν το φέρετρό του και είδαν μύρο να ρέει από το πρόσωπό του. Το λείψανό του έμεινε άφθαρτο επί 33 χρόνια, ενώ ο θάλαμος όπου κοιμήθηκε ο Άγιος στο Νοσοκομείο ευωδίαζε επί 6 μήνες.

Η επίσημη ανακήρυξη του ως Αγίου έγινε το 1961. Όμως για τους πιστούς αποτελεί φάρο ελπίδας και άντλησης δύναμης και πίστης για τον πνευματικό τους αγώνα από πολύ νωρίτερα, όταν ακόμα ζούσε στον κόσμο.

                                                 

 

                                                                                               + Ιερεύς Ιωάννης Σουρλίγγας

Με μια χιουμοριστική ματιά, η παρακάτω εικόνα κυκλοφορεί στο διαδίκτυο ως η απάντηση του κ.Τσίπρα στις δεσμέυσεις του κ.Σαμαράγια το δωρεάν ίντερνετ σε όλή την Ελλάδα.

 

apadisi

 

 

Το μόνο που είναι free σε αυτή την χώρα είναι το χιούμορ! Λέτε να μας το χρεώσουν και αυτό; Ως ποινή για διατάραξη κοινής μιζέριας; Όλα είναι πιθανά.....

 

 

 

Χωρίς τίτλοΣτο στόχαστρο της μεγαλύτερης αυστριακής εφημερίδας «Kleine Zeitung», μπαίνει η Τρόικα με άρθρο του ανταποκριτή της στην Αθήνα, ο οποίος σημειώνει ότι οι τροικανοί πέφτουν συνεχώς έξω στις προβλέψεις τους.

 

Διατυπώνονται δε αμφιβολίες για το έργο της Τρόικα, καθώς, σχεδόν ποτέ δεν επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις των «διασωστών» και μάλιστα οι αποκλίσεις ήταν μεγάλες, τόσο στις εκτιμήσεις για την ύφεση και το χρέος, όσο και για τα ποσοστά ανεργίας.   Ο αρθρογράφος τονίζει επίσης ότι αυτοί οι άνθρωποι καθορίζουν τις τύχες των ανθρώπων και από την αξιολόγησή τους εξαρτώνται ολόκληρες εθνικές οικονομίες.

Ο κ.Κατσικερός Παναγιώτης, διευθυντής της ένωσης αγροτικών συνεταιρισμών Αρκαδίας, έδωσε μια συνέντευξη εφ΄όλης της ύλης, για όλα τα προβλήματα των αγροτών.

 

Ερώτηση: κ.Κατσικερέ θα θέλαμε να μας πείτε δυο λόγια για τον φόρο που θα κληθούν να πληρώσουν το 2014 οι ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων.

 

Απάντηση: Απ΄ότι γνωρίζουμε από τον τύπο και τα διάφορα δημοσιεύματα το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να βγάλει έναν ενιαίο φόρο φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας όλων των ελλήνων, μεταξύ των οποίων και των αγροτών. Το υπουργείο τον παρουσιάζει σαν έναν ήπιο φόρο. Εμείς από την επεξεργασία που έχουμε κάνει, με τους διάφορους συντελεστές που βάζουν, βλέπουμε πως βγαίνει ένα νέο χαράτσι.Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι θα βρεθούν σε πολύ δύσκολη θέση, καθώς δεν θα μπορέσουν να το πληρώσουν και η εφορία στο τέλος θα κυνηγάει να κατασχέσει τα τρακτέρ, τις συντάξεις κτλ. Εμείς γνωρίζουμε πολύ καλά την οικονομική κατάσταση των αγροτών, επειδή κάθε μέρα ερχόμαστε σε επαφή μαζί τους. Λέμε λοιπόν πως με δυσκολία πληρώνουν τις οφειλές τους για εφόδια που έχουν πάρει μέχρι σήμερα, παρά τις επιδοτήσεις που πήρανε και προσπαθούν να δώσουν ένα μέρος του χρέους για να μπορέσουν να ξαναδανειστούν και να συνεχίσουν. Χρωστάνε παντού και δεν ξέρουν πως θα τα αποπληρώσουν. Αν τους έρθει και ένας φόρος για την ακίνητη περιουσία, η οποία γι΄αυτούς είναι ένα εργαλείο, θα υποφέρουν. Πιστεύουμε πως το υπουργείο εξετάζει πάλι το νομοσχέδιο αυτό και θέλουμε να ελπίζουμε πως θα βγει  ένας νέος φόρος πιο δίκαιος για τους αγρότες.

 

Ερώτηση: Γνωρίζετε πως θα γίνει ο υπολογισμός του φόρου ανα αγροτεμάχιο; Επιπλέον πιστεύετε πως η κυβέρνηση θα μπορέσει να εισπράξει μέσω αυτού του φόρου τα 950 εκ. που υπολογίζει;

 

Απάντηση: Δεν θα μπορέσει σίγουρα να τα εισπράξει γιατί δεν έχουν να τα δώσουν. Όσον αφορά τον υπολογισμό των αγροτεμαχίων, αυτός γίνεται ανάλογα με την τοποθεσία που βρίσκεται το κάθε αγροτεμάχιο(δίπλα σε δρόμους, σε παραθαλάσσιες περιοχές κτλ), καθώς και αναλογικά με κάποιους άλλους συντελεστές.Αυτό όμως είναι ένα άδικο μέτρο διότι στην ίδια περιοχή όταν ένα χωράφι είναι δίπλα στον δρόμο και ένα άλλο λίγο πιο μέσα, την ίδια απόδοση έχουν και την ίδια εκμετάλλευση μπορεί να κάνει ο αγρότης.

 

Ερώτηση: Μας είπατε πως έρχεστε σε επαφή καθημερινά με αγρότες. Θα θέλαμε λοιπόν να μας πείτε αν σας εκφράζουν τους φόβους τους για την πιθανότητα να υπάρξει ακόμα ένας φόρος.

 

Απάντηση: Οι αγρότες μας λένε καθημερινά πως αν γίνει τελικά αυτό, δεν θα  μπορέσουν να ανταποκριθούν και να πληρώσουν. Μόνο ένα πολύ μικρό μέρος αγροτών ίσως καταφέρουν να πληρώσουν. Δεν είναι πως δεν θέλουν, αλλά δεν μπορούν να πληρώσουν.

 

Ερώτηση: Πιστεύετε πως θα υπάρξουν αντιδράσεις στην περίπτωση που αναγκαστούν οι αγρότες να πληρώσουν φόρο για τα αγροτεμάχια τους;

 

Απάντηση: Πιστεύω πως θα υπάρξουν πολλές αντιδράσεις και ακόμα περισσότερες κινητοποιήσεις. Μάλιστα απ’ ότι ξέρω υπάρχουν σκέψεις να προχωρήσουν και σε κατάληψη του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

 

 

 

 

Παρά το πλήθος των προγραμματισμένων ιερατικών και επισκοπικών ασχολιών του και τον φόρτο των υποχρεώσεών του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, είχε την καλωσύνη να παραχωρήσει έκτακτη και αποκλειστική συνέντευξη στην εφημερίδα «Αρκαδικοί Ορίζοντες»  και στα ερωτήματα που του τέθηκαν να δώσει τις βαρυσήμαντες απαντήσεις που ακολουθούν:

Ερώτηση: Ως Μητροπολίτης Δημητριάδος έχετε διαδεχθεί τον χαρισματικό και εμβληματικό Αρχιεπίσκοπο της νεώτερης Εκκλησιαστικής ιστορίας μας, μακαριστό Χριστόδουλο. Πώς αισθάνεστε από αυτήν την άποψη;

Σεβ. κ. Ιγνάτιος: Είναι αλήθεια πως η διαδοχή μιας τέτοιας αξεπέραστης Εκκλησιαστικής και εθνικής προσωπικότητας δεν είναι απλή υπόθεση. Συνιστά, ταυτόχρονα, μεγάλη τιμή και ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη. Θα τον ευγνωμονώ πάντοτε γιατί με επέλεξε γι' αυτόν τον ευλογημένο τόπο, Επίσκοπο ενός πεπαιδευμένου και καλλιεργημένου λαού. Θα τον ευγνωμονώ για τον υψηλού επιπέδου Ιερό Κλήρο που μού κληροδότησε, για τις τόσες υποδομές, σε όλα τα επίπεδα. Συνεχίζουμε το δικό του έργο· το συμπληρώνουμε και το επαυξάνουμε και θέλουμε να πιστεύουμε ότι μάς ευλογεί και ευαρεστείται με την διακονία και τον αγώνα μας στην Μητρόπολη Δημητριάδος.

Ερώτηση: Στην εποχή μας η Εκκλησία έχει αναπτύξει πολλές πρωτοβουλίες ενίσχυσης και ανακούφισης αδελφών μας, από τις επιπτώσεις της μεγάλης κρίσης. Εσείς, ως Μητροπολίτης Δημητριάδος, έχετε προχωρήσει σε σχετικές κινήσεις;

Σεβ. κ. Ιγνάτιος: Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η Εκκλησία μας διαθέτει ταχύτατα αντανακλαστικά, κάθε φορά που απαιτούνται άμεσες δράσεις και πρωτοβουλίες για την κάλυψη καινοφανών, έκτακτων και πιεστικών αναγκών, σαν κι αυτές που προκάλεσε η σοβούσα οικονομική κρίση στην πατρίδα μας. Σε ολόκληρη την Ελλάδα, οι κατά τόπους Ιερές Μητροπόλεις έχουν αναπτύξει ένα συντεταγμένο και απόλυτα οργανωμένο δίκτυο κοινωνικής μέριμνας και προσφοράς για την ανακούφιση των πολλαπλών αναγκών των συμπολιτών μας. Η Εκκλησία αποδεικνύει και πάλι, έμπρακτα και όχι στα λόγια, ότι είναι η μεγάλη μάνα που υπάρχει για να μεριμνά και να θεραπεύει τις ανάγκες των παιδιών της, στο μέτρο που Τής επιτρέπουν οι δυνάμεις Της και όχι μόνο....

Και σε τοπικό επίπεδο, κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για ν' ανταποκριθούμε στις αυξημένες απαιτήσεις της εποχής. Τα τέσσερα Σπίτια Γαλήνης που βρήκαμε το 1998 τα κάναμε 27, με προοπτική να αυξηθούν περαιτέρω. Σε ολόκληρο το εύρος της Τοπικής μας Εκκλησίας, 2000 περίπου εμπερίστατοι αδελφοί μας βρίσκουν σ' αυτά το καθημερινό τους φαγητό. Συνεισφέρουμε οικονομικά σε ιδρύματα της περιοχής μας, που ανήκουν στην Κρατική μέριμνα και κινδυνεύουν, πλέον, με κατάρρευση, όπως το Γηροκομείο και το Ορφανοτροφείο Βόλου, το Ίδρυμα «Άσπρες Πεταλούδες» κ.ο.κ.

Συνεργαζόμαστε αρμονικά με την Τοπική Αυτοδιοίκηση οργανώνοντας, από κοινού, ένα εκτεταμένο δίκτυο κοινωνικής παρουσίας, που αφορά την παροχή φαγητού, φαρμάκων, τροφίμων, ρουχισμού, στέγης, στήριξης των σωφρονιστικών καταστημάτων και των νοσηλευτικών ιδρυμάτων....           

Ερώτηση: Πριν από αυτά υπήρξαν άλλες ενέργειες αλληλεγγύης και φιλανθρωπίας της Μητροπόλεως σας;

Σεβ. κ. Ιγνάτιος: Για όλα τα παραπάνω είχαμε αρχίσει να μεριμνούμε πολύ πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση. Όταν την τελευταία δεκαπενταετία π.χ. πιέζαμε τις ενορίες μας για την επέκταση των Σπιτιών Γαλήνης, πολλοί ήταν εκείνοι που απορούσαν, θεωρώντας περιττή μια τέτοια μέριμνα, σε εποχή ευημερίας, η οποία αποδείχτηκε εικονική. Είχαμε τη δυνατότητα να βλέπουμε μπροστά, όχι γιατί είμαστε προφήτες, αλλά γιατί τα σημεία των καιρών έδειχναν με σαφήνεια πού οδηγείται ο τόπος και ποιες περιπέτειες περιμένουν το λαό μας. Δυστυχώς, δικαιωθήκαμε, αλλά ευτυχώς, βρεθήκαμε έτοιμοι, ως Εκκλησία, να σταθούμε στο ύφος των περιστάσεων και αυτό χάρη στην ανάπτυξη του εθελοντισμού, στην βοήθεια των απλών ανθρώπων, αλλά και επιφανών, που σε δύσκολες στιγμές ξέρουν να στηρίζουν αξιόπιστες και σοβαρές προσπάθειες σαν κι αυτές της Εκκλησίας.

Πρέπει να σημειωθεί ότι, η Τοπική μας Εκκλησία, επί εποχής του Μακαριστού προκατόχου μας κυρού Χριστοδούλου, λειτουργούσε και εξακολουθεί να λειτουργεί, τον Σύλλογο Συμπαραστάσεως Φυλακισμένων «Ο Εσταυρωμένος», το έργο του οποίου είναι μοναδικό, στήριζε τις πολύτεκνες οικογένειες, τους άπορους φοιτητές κ.λπ. Υπήρχε ένα οργανωμένο υπόβαθρο πάνω στο οποίο στηρίξαμε τις σύγχρονες ανάλογες πρωτοβουλίες μας.

Ερώτηση: Ως Αρκάς, είσθε εμποτισμένος και εμπλουτισμένος με τις αρχές και τις αξίες της παραδοσιακής Ορθόδοξης πίστης μας. Αυτό σας ενδυναμώνει στο δύσκολο έργο σας; Τί έχετε να πείτε λεπτομερέστερα;

Σεβ. κ. Ιγνάτιος: Όχι μόνο ως Αρκάς, αλλά ως Έλληνας, που έχει ανατραφεί, παιδιόθεν, με αυτές τις αρχές. Σε τελική ανάλυση, οι αρχές και οι αξίες της Ελληνορθόδοξης Παράδοσης μας είναι ο μεγάλος μας πλούτος, ο μεγάλος μας θησαυρός. Δυστυχώς, αυτή την αλήθεια την λησμονήσαμε προκλητικά, τις τελευταίες δεκαετίες, στον τόπο μας, γι' αυτό, «δυστυχώς επτωχεύσαμεν!» Τις αντικαταστήσαμε με άλλους «θεούς», με άλλες «αξίες», τον εύκολο πλουτισμό, τον ψευδεπίγραφο προοδευτισμό, που περιφρονεί την πνευματικότητα, σνομπάρει την Παράδοση, χλευάζει την πίστη, αποϊεροποιεί τον κοινωνικό ιστό, αποστεώνει πνευματικά την Παιδεία, αλλοτριώνει την Εθνική συνείδηση, παραχαράσσει την ιστορική αλήθεια....    

Η Εκκλησία μας παραμένει πάντοτε σταθερή σε ακλόνητες και δοκιμασμένες αρχές, που υπήρξαν ανέκαθεν οι ρίζες πάνω στις οποίες υψώθηκε το δένδρο του Ελληνορθόδοξου πολιτισμού μας. Από αυτές παίρνουμε δύναμη και προχωρούμε, χωρίς να αγνοούμε τις σύγχρονες ανάγκες και τον επικαιροποιημένο λόγο μας. Η περιφρόνηση τους συνιστά αυτοκτονία και όποιος δεν το αντιλαμβάνεται, πλέον, είτε είναι τυφλός, είτε είναι ενσυνείδητα δοσμένος στην αποδόμηση.

Ερώτηση: Νομίζετε όχι πρέπει να γίνουν πιο συστηματικές ενέργειες και εκδηλώσεις για να αναδειχθεί ο πλούτος των Αρκαδικών και Θρησκευτικών μνημείων που διαθέτει η περιοχή, γνωστή και ως «Άθωνας της Νοτίου Ελλάδος;»

Σεβ. κ. Ιγνάτιος: Νομίζω ότι παράγοντες της Αρκαδίας, πολιτικοί και Εκκλησιαστικοί, γνωρίζουν τον ανεκτίμητο πολιτιστικό και πνευματικό πλούτο της περιοχής και αντιλαμβάνονται τι πρέπει να πράξουν για την περαιτέρω ανάδειξη του. Άλλωστε, όπως γνωρίζω, ανάλογες πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί και στο πρόσφατο παρελθόν. Από τη μεριά μου, είμαι πάντοτε έτοιμος να συμβάλλω, εφόσον μού ζητηθεί

 Ερώτηση: Πώς βρίσκετε την σκέψη οργάνωσης μιας Ιερής Αρκαδικής Σύναξης, Αρκάδων Μητροπολιτών και Καθηγουμένων Ιερών Μονών ανά την Ελλάδα και την οικουμένη, στην Αρκαδία;

Σεβ. κ. Ιγνάτιος: Είναι μια ενδιαφέρουσα σκέψη. Η πρωτοβουλία, όμως, ανήκει αποκλειστικά και μόνο στον εξαίρετο Ποιμενάρχη σας, Μητροπολίτη Μαντινείας & Κυνουρίας κ: Αλέξανδρο. Αν και όποτε πραγματοποιηθεί, εμείς θα δώσουμε το «παρών».

 

Κωνσταντίνος Κουμπέτσος

Κλασικός Φιλόλογος

Δημοσιογράφος

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα <<ΑΡΚΑΔΙΚΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ>>