«Η στρατηγική της Περιφέρειας Πελοποννήσου εστιάζεται στην ανάπτυξη του στοχευμένου τουριστικού προϊόντος και η παροχή υψηλού επιπέδου και ποιοτικών υπηρεσιών στους επισκέπτες της. Το brand name Πελοπόννησος, που με συνέπεια οικοδομούμε, συνδέεται άρρηκτα με το Πελοποννησιακό Σύμφωνο Ποιότητας που έχουμε ήδη συστήσει για τη διασφάλιση της ποιότητας και των προϊόντων μας και των υπηρεσιών εστίασης και τουρισμού. Στόχος μας επίσης είναι να επεκτείνουμε την τουριστική σεζόν στην Πελοπόννησο, με στρατηγικό σύμμαχό μας τις ιδιαίτερα ευνοϊκές καιρικές συνθήκες σε συνδυασμό με την ποικιλία των δραστηριοτήτων που μπορεί ο επισκέπτης να βιώσει» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε, την Παρασκευή 22 Μαρτίου, σε εκπροσώπους των ΜΜΕ της Ρωσίας, σε τουριστικούς πράκτορες και σε εκπροσώπους των μεγαλύτερων τουριστικών γραφείων της Ρωσίας, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης της Μόσχας MITT 2013.

Ο κ. Τατούλης απευθυνόμενος σε μια αγορά που κατά κοινή παραδοχή προβλέπεται να είναι αυξημένη κατά 20% σε σχέση με το 2012 αναφέρθηκε στην Περιφέρεια Πελοποννήσου ως ασφαλή και εξαιρετικό τουριστικό προορισμό, με υποδομές που ικανοποιούν κάθε επισκέπτη. Ο Περιφερειάρχης μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην ιστορία της Πελοποννήσου και τα σημαντικά αξιοθέατα που μπορεί να θαυμάσει κανείς επισκεπτόμενος τα μέρη της όπως η Αρχαία Κόρινθος, η Επίδαυρος, οι Μυκήνες, η αρχαία Σπάρτη, η Ολυμπία, η Αρχαία Μεσσήνη, το θέατρο της Μεγαλόπολης κ.α. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για τα εξαιρετικά προϊόντα που παράγονται στην Πελοπόννησο και την ευκαιρία που έχει ο επισκέπτης να δοκιμάσει τις παραδοσιακές γεύσεις και την γαστρονομία της στο πλαίσιο της μεσογειακής διατροφής.

Ο κ. Τατούλης δήλωσε ότι τα τελευταία χρόνια έγιναν σημαντικές προσπάθειες για βελτίωση των υποδομών με αποτέλεσμα να υπάρχουν γρήγοροι και ασφαλείς οδικοί άξονες. Παρουσίασε επίσης τις ενέργειες που έχουν γίνει για τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου της Καλαμάτας και την παράλληλη χρήση του αεροδρόμιου της Τρίπολης ως πολιτικού αεροδρομίου χαμηλού κόστους. «Η κατασκευή μαρίνων και η δημιουργία καταδυτικών πάρκων αποτελεί σαφώς προτεραιότητα της περιφέρειας μας» πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης.

Αναφερόμενος στη στοχευμένη προσέγγιση της Περιφέρειας Πελοποννήσου σε ότι αφορά τον τουρισμό ο Περιφερειάρχης κ. Τατούλης τόνισε την προσπάθεια για την ενίσχυση του μαθητικού – σχολικού τουρισμού με σύγχρονα προγράμματα προκειμένου τα νέα παιδιά να μαθαίνουν από την αρχή την ιστορία μας.

«Ο προσκύνηματικος τουρισμός της Πελοποννήσου είναι ιδιαίτερος λόγω των πολλών και εξαιρετικών μοναστηριών μας. Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου λόγω των κλιματολογικών συνθηκών που επικρατούν γίνεται ιδιαίτερη προσπάθεια για την ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού μέσω επαφών με μεγάλα ασφαλιστικά ταμεία της Ευρώπης και ήδη λειτουργούν τρεις μονάδες που παρέχουν υψηλές υπηρεσίες. Ο συνεδριακός τουρισμός είναι κάτι που μας απασχολεί ιδιαίτερα. Έχουμε παρέμβει στην κεντρική κυβέρνηση προκειμένου να νομοθετήσει σχετικά με την αγορά παραθεριστικής κατοικίας. Ο χειμερινός τουρισμός αναπτύσσεται σημαντικά και λειτουργούν τρία χιονοδρομικά κέντρα».

Σε συνεργασία με τον οργανισμό τουρισμού της Ρωσίας και τα τουριστικά γραφεία θα ετοιμαστεί το επόμενο διάστημα μια περιήγηση γνωριμίας στην Πελοπόννησο προκειμένου δημοσιογράφοι και τουριστικοί πράκτορες να γνωρίσουν την Περιφέρεια και να μεταδώσουν τις εμπειρίες τους στους Ρώσους πολίτες.

Μετά από παρεμβάσεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου, όπως ανέφερε ο κ. Τατούλης, βελτιώθηκε η διαδικασία της έκδοσης βίζας αλλά χρειάζεται ακόμα περισσότερο απλοποίηση των διαδικασιών προκειμένου να αυξηθούν οι επισκέπτες στην χώρα.

Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε επίσης στο δίκτυο συνεργασίας που δημιουργείται με πολλές Περιφέρειες του κόσμου και ανακοίνωσε ότι υπογράφηκε σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ του ρωσικού οργανισμού τουρισμού  και του Costa Navarino για την ανάπτυξη του γκολφ στην Πελοπόννησο.

Ο κ. Τατούλης στη συνέχεια παραχώρησε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό Radio Sanshon της Ρωσίας όπου έδωσε την ευκαιρία στου ακροατές του σταθμού να περιηγηθούν στην Πελοπόννησο και να γνωρίσουν την ιστορία της.

Συνέντευξη παραχώρησε ο Περιφερειάρχης και στο περιοδικό Σύγχρονο Ξενοδοχείο, όπου έγινε αναφορά για τις ξενοδοχειακές υποδομές της Πελοποννήσου τόσο για τις μεγάλες όσο και για τις μικρές οικογενειακές μονάδες, οι οποίες μπορούν να συνδυάσουν τη διαμονή με τη γαστρονομία και να αποδώσουν καλύτερα το συνδυασμένο χαρακτήρα της Πελοποννήσου. Στη συνέχεια ανακοίνωσε τη διεξαγωγή ενός event στη Μόσχα με προϊόντα και συνταγές της Πελοποννήσου όπου οι Ρώσοι πολίτες θα γευτούν τις μοναδικές νοστιμιές της περιοχής. «Η ρωσική αγορά είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και επιδιώκουμε μέσω της συνεργασίας την περαιτέρω ανάπτυξη της στην Πελοπόννησο» δήλωσε στο κλείσιμο της συνέντευξης ο Περιφερειάρχης.

Στον εκδοτικό οίκο Spn Publishing ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου δήλωσε ότι οι σχέσεις Ελλάδας - Ρωσίας είναι ιδιαίτερα φιλικές, ενώ έκανε μια σύντομη αναδρομή σε αυτές. «Ως επικεφαλής του Υπουργείου Πολιτισμού το 2004 προχώρησα την αγορά ενός οικοπέδου για την ανέγερση του νέου μουσείου Σπάρτης, ενός σημαντικού μουσείου με μεγάλο αρχαιολογικό ενδιαφέρον» δήλωσε ο κ. Τατούλης μετά από ερώτηση δημοσιογράφου και χαρακτήρισε την Αρχαία Σπάρτη «μεγάλη και σπουδαία πόλη». Αναφέρθηκε επίσης στη δυνατότητα των επισκεπτών της Πελοποννήσου να απολαύσουν Extreme sport στη διώρυγα του Ισθμού, αλλά και να προβούν σε αναρριχητικό τουρισμό, να πετάξουν με ανεμόπτερα ή να ακολουθήσουν τους δρόμους του Παυσανία.

Ο Περιφερειάρχης παραχώρησε συνέντευξη και στην  ιστοσελίδα Greek.ru, όπου έκανε λόγο για σαφή βελτίωση της θέσης της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην ρωσική αγορά, τονίζοντας ότι σε λίγα χρόνια οι Ρώσοι θα αποτελούν τον κύριο πυρήνα των τουριστών στην Πελοπόννησο. «Η Ρωσία αποτελεί μια δυναμική αγορά για την Πελοπόννησο και για το λόγο αυτό είμαστε ήδη σε συνεργασία με τον οργανισμό Τουρισμού της Ρωσίας και τον Υπουργό τουρισμού Μόσχας για κοινές πολιτιστικές δράσεις».

 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη «Μυθική Πελοπόννησο» στη Ρώσικη αγορά

 

 

Έντονο ενδιαφέρον για τη «Μυθική Πελοπόννησο» διαπίστωσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού της Μόσχας MITT 2013, όπου η Περιφέρεια Πελοποννήσου συμμετέχει προβάλλοντας το «Μυθικό» τουριστικό της προϊόν σε μια στοχευμένη και ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την Πελοπόννησο ρωσική αγορά.

Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου ξενάγησε στο περίπτερο της Περιφέρειας Πελοποννήσου το Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Αναστάσιο Λιάσκο και του παρουσίασε το τουριστικό προϊόν της Πελοποννήσου, όπως επίσης τις δράσεις της Περιφέρειας για την προβολή του στις διεθνείς αγορές. «Στόχος μας είναι στο διεθνή χάρτη του τουριστικού προϊόντος η Πελοπόννησος να αποκτήσει διακριτή και αναγνωρίσιμη θέση» δήλωσε ο κ. Τατούλης και προσκάλεσε τα Γενικό Γραμματέα στη συνέντευξη τύπου που θα παραθέσει στα πλαίσια της έκθεσης σε τουριστικούς πράκτορες.

Ο Περιφερειάρχης, συνοδευόμενος από τον Εκτελεστικό Γραμματέα της Περιφέρειας Πελοποννήσου κ. Ιωάννη Σταματάκο και τον Προϊστάμενο Τουρισμού κ. Αριστοτέλη Γκανά, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη Ρωσική Πρωτεύουσα και της Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης  θα πραγματοποιήσει σειρά επαφών με στόχο την προώθηση όχι μόνο του τουριστικού προϊόντος της Πελοποννήσου, αλλά και των ποιοτικών αγροτικών προϊόντων της.

 

 

 

Υπάρχουν αρκετά στοιχεία και γεγονότα για τη διαχείριση της τουριστικής προβολής στην περιφέρειά μας, που γεννούν αρκετά ερωτηματικά:

– Υποτίθεται ότι ξεκινήσαμε να συζητάμε στην 3η τακτική φετινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για τον στρατηγικό σχεδιασμό για την τουριστική ανάπτυξη. Η συζήτηση όμως εξελίχθηκε – περιορίστηκε τελικά με ευθύνη της διοίκησης, σε απόφαση για την τουριστική προβολή.

– Στην ίδια συνεδρίαση αποφασίστηκε να ενταχθεί για φέτος νέο έργο «δράσεις για την προβολή και προώθηση της Περιφέρειας Πελοποννήσου», με ποσό 800.000 € από Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ).

– Στην επόμενη συνεδρίαση εγκρίθηκε η σύναψη προγραμματικής σύμβασης της Περιφέρειας Πελοποννήσου με την ανώνυμη αναπτυξιακή εταιρεία Πελοπόννησος ΑΕ με θέμα «Σχεδιασμός και υλοποίηση "δέσμης" στοχευμένων ενεργειών προβολής και προώθησης του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Πελοποννήσου». Αφορούσε τη διαχείριση των 300.000 € (από τα προηγούμενα) για το επόμενο 6μηνο (περίπου 2.000 €/μέρα) χωρίς τη συμμετοχή των μειοψηφιών και το πιο βασικό χωρίς καμία δέσμευση για συγκεκριμένες δράσεις και στόχους. Παρά τις αντιρρήσεις μας παρέμεινε και αποφασίστηκε να γίνει μια αόριστη διαχείριση των πόρων με ασαφή ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια.

– Σε ερώτησή μας στην τελευταία συνεδρίαση για προσδιορισμό για φέτος του συνολικού ποσού που προβλέπεται για την προβολή του τουρισμού μας απάντησε η κα. Νικολάκου ότι «αυτά θα τα βρείτε στον προϋπολογισμό». Ψάξαμε λοιπόν και βρήκαμε ότι εκτός από τις 800.000 € υπάρχουν άλλα 553.000 € για διάφορα θέματα προβολής στις 5 περιφερειακές ενότητες.

Ξεκινήσατε τις εξορμήσεις στη βόρεια Ευρώπη, αλλά φροντίσατε γρήγορα να δυσφημιστούμε πανελλαδικά.

– Ανταποκριτές αθηναϊκών εφημερίδων πληροφορήθηκαν για την εκδήλωση εκ των υστέρων και Μεσσήνιος που κατοικεί στο Όσλο διαμαρτυρήθηκε επώνυμα για την πρόσκλησή του στην εκδήλωση για την τουριστική προβολή που διενεργήσατε εκεί, μόλις μια μέρα πριν!

– Στο Ελσίνκι παρά τις δηλώσεις σας για αυτά που κάνατε, γίνατε επανειλημμένα το επίκεντρο αρνητικών σχολίων σε εφημερίδες πανελλαδικής και τοπικής εμβέλειας. Μεταξύ των άλλων ενημερωθήκαμε ότι στην προβολή των τοπικών μας προϊόντων συμπεριλήφθηκαν και σερβιρίστηκαν κρασιά Αργεντινής.

Με όλα αυτά, με μειωμένες αρκετά για φέτος τις πιστώσεις στις Περιφέρειες, με εμπόδια για την εκταμίευση των ποσών που δικαιούμαστε (βλ. οξυμμένα προβλήματα με μεταφορές μαθητών, με καύσιμα σε αυτοκίνητα της Περιφέρειας κ.λπ.) θεωρούμε ιδιαίτερα για αυτή την περίοδο πολύ σημαντικό ζήτημα την αποτελεσματική διοχέτευση των πιστώσεων σε διάφορες δράσεις.

Ιδιαίτερα για τον τουρισμό, που τα αποτελέσματα κρίνονται στην πάροδο του χρόνου και επειδή δεν έχετε πουθενά δεσμευτεί για τον τρόπο διαχείρισης των διατιθέμενων ποσών, οφείλουμε να ρωτήσουμε:

1. Πόσα ταξίδια έχετε κάνει μέχρι τώρα και πόσα και πού προβλέπετε να κάνετε το επόμενο διάστημα;

2. Ποιοι οργανώνουν αυτά τα ταξίδια, ποιοι συμμετέχουν και ποια η ανταπόκριση στις χώρες που επισκεφτήκατε; Η κα Νικολάκου έχει φροντίσει μέσα από τις κάμερες να μας θυμίζει την παρουσία της σε κάθε αεροπλάνο που προσγειώνεται.

3. Υπάρχουν μέχρι τώρα κάποια συμπεράσματα και ποια είναι αυτά;

4. Μετά τον διάλογο και την κριτική που σας έγινε στο Περιφερειακό Συμβούλιο, σκέφτεστε να αναδείξετε τον εναλλακτικό τουρισμό της περιοχής μας και αν ναι, με τι τρόπους και μέτρα θα το κάνετε αυτό;

5. Συμμετέχουν ή συνεργάζεστε με αρμόδιους φορείς του τουρισμού της περιοχής μας για αυτή την προβολή που ξεκινήσατε;

6. Θα δεσμευτείτε με συγκεκριμένους στόχους, δράσεις και μέτρα που θα συνοδεύονται με κοστολόγηση για να μπορούμε και εμείς να παρακολουθούμε την πορεία της τουριστικής προβολής, όπως την έχετε επιλέξει ή θα συνεχίσετε αυτό το αδιαφανές «πάρτι» με τα αμφιβόλου αποτελέσματα ταξίδια;

7. Ποια απάντηση έχετε να δώσετε στους πολίτες και στις επιχειρήσεις της Πελοποννήσου, όταν στο Ελσίνκι αντί για προβολή της Πελοποννήσου υπήρξε παρωδία προβολής, όπως τονίζει ο ανταποκριτής της «Εφημερίδας των Συντακτών», με κακοφτιαγμένες εικόνες και κρασιά Αργεντινής;

 

19/3/2013

Για την

«Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου»

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος

ΝΙΚΟΣ ΠΑΤΣΑΡΙΝΟΣ

 

«Για μία ακόμη φορά αποκαλύπτεται η μεθοδευμένη και στοχευμένη επίθεση του Σύριζα εναντίον προσωπικά του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρου Τατούλη, αλλά και της Περιφέρειας Πελοποννήσου» τόνισε η Αντιπεριφερειάρχης κα Κωνσταντίνα Νικολάκου απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων σχετικά με τη διπλή επίθεση του Σύριζα εναντίον της Περιφέρειας Πελοποννήσου, μετά τη δήλωση του Βουλευτή του κ. Αθανασίου Πετράκου ότι «ο κ. Τατούλης με γραφειοκρατικά τεχνάσματα καλύπτει πειθαρχικά διωκόμενους υπαλλήλους», αλλά και την ερώτηση του Περιφερειακού Συμβούλου κ. Νίκου Πατσαρίνου για «το πάρτι που ξεκίνησε για την τουριστική προβολή».

Ο Βουλευτής κ. Πετράκος αναμασώντας διαρκώς τα ίδια  προσπαθεί απλώς και μόνο να δημιουργήσει εντυπώσεις στέλνοντας στα ΜΜΕ την αλληλογραφία κοινοβουλευτικού ελέγχου, αφαιρώντας ωστόσο,  την απάντηση της Περιφέρειας Πελοποννήσου επί του αναφερομένου θέματος. Γίνεται συνεπώς εμφανές ότι ο κ. Πετράκος ελάχιστα ενδιαφέρεται για την ουσία του θέματος, αλλά αντίθετα ότι αποκλειστικός στόχος του είναι η σύγχυση και ο αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης.

Ο κ. Πετράκος γνωρίζει πολύ καλά την αλήθεια ότι ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης όχι μόνο δεν «συγκαλύπτει» υπηρεσιακούς παράγοντες, αλλά αντίθετα έχει ήδη προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες, διαβιβάζοντας το φάκελο στον εισαγγελέα και έχει δρομολογηθεί διοικητικά η πειθαρχική διαδικασία, ως εκ του νόμου προβλέπεται.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί, ωστόσο, η εμμονή του Σύριζα και του κ. Πετράκου να εξαντλούν την ευαισθησία, το ενδιαφέρον και την αυστηρότητά τους αποκλειστικά σε υπηρεσιακούς παράγοντες, ενώ για τους εργολάβους και τις τράπεζες δεν γίνεται απολύτως καμία αναφορά.

Σε ότι αφορά τον κ. Πατσαρίνο και τις αναφορές του για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Πελοποννήσου, καταδεικνύεται με τον πιο εμφανή πλέον τρόπο ο πανικός που επικρατεί στο Σύριζα, λόγω της μεγάλης προσπάθειας του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου και των συνεργατών του για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Πελοποννήσου.

Μας προκαλεί βεβαίως εντύπωση η ταχύτητα με την οποία ο κ. Πατσαρίνος εντάχθηκε στο σύστημα της παραπληροφόρησης και του φτηνού λαϊκισμού.

Επάξια συνεχίζει την πορεία του κ. Πετράκου και προσπαθεί να αναδείξει σε πολιτικά θέματα τα πρωτοσέλιδα συγκεκριμένου εντύπου, γνωστού για την εμμονή του με την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Απέναντι στην πολιτική ανεπάρκεια, την έλλειψη σχεδίου και προτάσεων και τον επικίνδυνο λαϊκισμό του Σύριζα η Περιφέρεια Πελοποννήσου με εργατικότητα και άψογη συνεργασία με τους φορείς και τις παραγωγικές δυνάμεις της Πελοποννήσου δημιουργούν σταθερά τις προϋποθέσεις εκείνες που οδηγούν στην αισιοδοξία, την ελπίδα και τη δημιουργικότητα.

Τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά στον τουρισμό, όπου μετά τη συνεργασία της Περιφέρειας Πελοποννήσου με αεροπορικές εταιρείες έχει επιτευχθεί η σύνδεσή της με πολλούς στοχευμένους προορισμούς και αναμένονται 23.000 επιπλέον τουρίστες για τη φετινή περίοδο, μέσω του αεροδρομίου της Καλαμάτας.

Ο Σύριζα και τα στελέχη του έχουν επιλέξει ως αντίπαλο την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τον Περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη, προσωπικά, γιατί αυτοί είναι που συνεχώς αποκαλύπτουν στους πολίτες την έλλειψη και το κενό της πολιτικής τους πρότασης.

Είναι εντυπωσιακό το πόσο γρήγορα ο Σύριζα διψασμένος για εξουσία και πεινασμένος για τη νομή της, μετέρχεται το πιο ακραία μέσα «Γκεμπελίστικης» αντιπαράθεσης, αγνοώντας το σημαντικότερο: ότι με τη συμπεριφορά του αντιστρατεύεται το συμφέρον του Πελοποννησιακού λαού και υπονομεύει το μέλλον. Τα στελέχη του, που η σημερινή πολιτική αστάθεια τα ανέδειξε σε άλλοτε υπεύθυνες πολιτικές θέσεις, δεν έχουν καμιά αιδώ και κανένα ηθικό ανάχωμα στις δικές τους ιδιοτελείς και προσωπικές φιλοδοξίες. Άλλωστε δεν έχουν και κανένα σχέδιο.

Επειδή αρκετοί από εμάς έχουμε λίγο-πολύ μια έμφυτη τάση προς την κριτική και τη γκρίνια για τις διάφορες προσπάθειες που συντονίζουν οι κρατικοί φορείς, νομίζω ότι πρέπει να επικροτούμε τις αξιέπαινες προσπάθειες και να επευφημούμε κάθε τι θετικό.

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου δημιούργησε δύο εξαιρετικά τουριστικά σποτ(στο πλαίσιο της προώθησης του brand name της Μυθικής Πελοποννήσου) που θα συνδράμουν στην ανάδειξη της σπάνιας ομορφιάς, του τρόπου ζωής αλλά και της παράδοσης του Μοριά και ταυτόχρονα στην προσέλκυση τουριστών.

Δείτε τα βίντεο

"Μυθική Πελοπόννησος"

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4KplQu9K-p4

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=M9Zo6yv7Hjo