οδικοσ

Σειρά σημαντικών ζητημάτων που αφορούν σε έργα στο σύνολο της Περιφέρειας Πελοποννήσου αποτέλεσαν το αντικείμενο συναντήσεων που ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας είχε στην Αθήνα την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου, με τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, με τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη,παρουσία και του θεματικού αντιπεριφερειάρχη για την Δίκαιη Μετάβαση Χρήστου Λαμπρόπουλου.


ΛΕΥΚΤΡΟ – ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ – ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ
Αναφερόμενος, ειδικότερα, ο Π. Νίκας στον οδικό άξονα Λεύκτρο – Μεγαλόπολη – Αρχαία Ολυμπία, του οποίου την προμελέτη σκοπιμότητας ολοκλήρωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου, δήλωσε ότι οι παρεμβάσεις για τον εν λόγω δρόμο, μήκους περί τα 95 χιλιόμετρα, υπάρχει δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν μέσω του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης.
Πρόκειται για οδικό άξονα που συνδέει την κεντρική Πελοπόννησο (περιοχή Μεγαλόπολης) με το βορειοδυτικό τμήμα της στην Αρχαία Ολυμπία, σε μικρή απόσταση από την οποία είναι ο Πύργος και το λιμάνι του του Κατάκολου.
Ο εν λόγω άξονας θα μελετηθεί και θα κατασκευαστεί στο πλαίσιο του προγράμματος απολιγνιτοποίησης, ώστε να εξουδετερωθούν οι αρνητικές επιπτώσεις στην ευρεία περιοχή της Μεγαλόπολης και να δοθούν άλλες αναπτυξιακές προοπτικές.

Πρόκειται για μία νέα ουσιαστικά χάραξη οδού υψηλής ποιότητας με αφετηρία τον ανισόπεδο κόμβο του αυτοκινητόδρομου “Μορέας” στο Λεύκτρο -στην περιοχή της Μεγαλόπολης-, η οποία κινείται αρχικά δυτικά και εν συνεχεία βορειοδυτικά περνώντας από την Ανδρίτσαινα, την Αλιφείρα, συμβάλλοντας τέλος στην οδό Τρίπολης – Αρχαίας Ολυμπίας – Πύργου στον οικισμό Ασπρα Σπίτια, ενώ μετά την παράκαμψη της Αρχαίας Ολυμπίας συμβάλλει στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, ο οποίος έλαβε προ ημερών και την τελευταία έγκριση από την Ευρωπαϊκή Ενωση για την έναρξη κατασκευής του, με χρονική διάρκεια εκτέλεσης τα 3 χρόνια. Μετά την ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου για την πρόθεση της κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ – ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ εκτός Γορτυνίας , έντονη ήταν η αντίδραση της Παγγορτυνιακής Ένωσης,η οποία με ανακοίνωση – διαμαρτυρία διαφωνεί με τη νέα χάραξη, η οποία εκτός των άλλων οδηγεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τον οδικό άξονα όχι μόνο εκτός Γορτυνίας αλλά και εκτός της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Πιο συγκεκριμένα με Δελτίο Τύπου αναφέρει:

Παγγορτυνιακή Ένωση: Ασκήσεις επί χάρτου που προβληματίζουν!

Με απορία και έντονο προβληματισμό παρακολουθήσαμε τις τελευταίες μέρες τις ανακοινώσεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου σχετικά με τα αποτελέσματα της μελέτης σκοπιμότητας για τη χάραξη νέου οδικού άξονα, ο οποίος θα συνδέει τη Μεγαλόπολη με την Αρχαία Ολυμπία.
Βάσει της μελέτης αυτής, η Περιφέρεια Πελοποννήσου προτείνει ουσιαστικά την εντελώς διαφορετική χάραξη και κατασκευή ενός νέου αυτοκινητοδρόμου, ο οποίος δεν διέρχεται από την περιοχή της Γορτυνίας.
Θα πρέπει να θυμηθούμε ότι στο παρελθόν έχουν προταθεί και μελετηθεί δύο πιθανοί οδικοί άξονες για τη σύνδεση με την Αρχαία Ολυμπία.
Η πρώτη αφορά την πασίγνωστη και πολύπαθη σύνδεση Τρίπολης – Αρχαίας Ολυμπίας μέσω της παράκαμψης Λαγκαδίων, που σημειωτέον, έχει διανοιχθεί στη σημερινή της μορφή από τις αρχές του 20ου αιώνα!
Η δεύτερη αφορά τη σύνδεση Μεγαλόπολης – Αρχαίας Ολυμπίας, αλλά με διαφορετική χάραξη, η οποία διέρχεται σε μεγάλο μέρος μέσα από την επαρχία μας, κυρίως στην περιοχή της Ηραίας και κοντά στον Αλφειό ποταμό.
Οι δύο αυτές προτάσεις δεν είναι ανταγωνιστικές, έχουν μελετηθεί και ωριμάσει μετά από διεργασίες πολλών ετών και την ενασχόληση δεκάδων επιστημονικών, αυτοδιοικητικών και πολιτικών παραγόντων, συμπεριλαμβάνουν τη Γορτυνία στα οφέλη που θα δημιουργούσε η υλοποίησή τους και κάθε λογική φωνή δε μπορεί παρά να εκτιμά και να ερμηνεύει θετικά και τις δύο αυτές περιπτώσεις.
Όμως η εντελώς νέα χάραξη, η οποία εκτός των άλλων οδηγεί σε πολύ μεγάλο βαθμό τον οδικό άξονα όχι μόνο εκτός Γορτυνίας αλλά και εκτός της Περιφέρειας Πελοποννήσου (αφού χαράσσεται στα όρια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας) δεν μπορεί εύκολα να γίνει κατανοητή ως προς τη λογική, τη φιλοσοφία και τη σκοπιμότητά της, σε συνδυασμό με τη διαφαινόμενη εγκατάλειψη των ήδη υπαρχουσών και από κάθε άποψη ωριμότερων προτάσεων.
Κατόπιν αυτών δηλώνουμε ότι επιφυλασσόμαστε προκειμένου να υπάρξει καλύτερη ενημέρωση και ανάλυση όλων των παραμέτρων της συγκεκριμένης μελέτης και της επιχειρηματολογίας που τη συνοδεύει, ώστε να είμαστε σε θέση να αναπτύξουμε αντίλογο.
Σε κάθε περίπτωση, οι Γορτύνιοι όχι μόνο δε θα υποστηρίξουν, αλλά θα εναντιωθούν σθεναρά σε κάθε σχεδιασμό ο οποίος για μια ακόμα φορά θα αφήνει εκτός λογαριασμού, εκτός προοπτικής και ελπίδας για ανάκαμψη την ήδη πολύπαθη και ερημωμένη Γορτυνία. Επιστολή προς τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Π. Νίκα από τον μητροπολίτη Ηλείας Γερμανό, για τον δρόμο Μεγαλόπολη – Αρχαία Ολυμπία

.
Η εισήγηση του περιφερειάρχη Π. Νίκα για το συγκεκριμένο έργο, στο πλαίσιο της αναπτυξιακής προοπτικής της Μεγαλόπολης στην μεταλιγνιτική εποχή, έχει προκαλέσει αίσθηση και προβάλλεται ιδιαίτερα στην Ηλεία.
Σημειώνεται ότι για το συγκεκριμένο ζήτημα απεστάλη ευχαριστήρια προς τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου επιστολή από τον μητροπολίτη Ηλείας Γερμανό, στην οποία ο ιεράρχης αναφέρει χαρακτηριστικά:
“Ἀξιότιμε καί ἀγαπητέ μου κ. Περιφερειάρχα,
Εὐλογημένη από τόν Θεάνθρωπον Κύριον χρονιά καί καρποφόρα.
Ἀπό τόν Τοπικόν μας Τύπον ἐπληροφορήθηκα τήν ἑτοιμασία Μελέτης κατασκευῆς τοῦ δρόμου Μεγαλόπολη – Ἀρχαία Ὀλυμπία καί θέλω ἐγκάρδια νά σέ συγχαρῶ, γιατί ὁ δρόμος αὐτός θά ἀναπληρώσῃ τόν δύσκολον δρόμον Τρίπολη – Λαγκάδια – Πύργος, ἀλλά καί θά συνδέση ἄριστα καί εὔκολα τήν Τρίπολη καί τήν Σπάρτη μὲ τήν Ἀρχαία Ὀλυμπία καί τόν Πύργον καί τανάπαλιν.
Ἂν σέ κάτι μπορῶ νά βοηθήσω καί ἐγώ εἶμαι στήν διάθεσί σου.
Μέ εὐχές, εὐχαριστίες καί ἐκτίμησι”.

Επιμέλεια Δημήτρης Γιαννακούρας

 

 

 

 

Αφήστε τα σχόλια σας

Δημοσίευσε ένα σχόλιο σαν επισκέπτης

0
  • Δεν βρέθηκαν σχόλια
Κατηγορία: