Συνέντευξη του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρου Τατούλη στο ραδιοφωνικό σταθμό SportFM, 2/3/2013 στους δημοσιογράφους κ.κ. Μπαλή και Θεοδωρίδου.

 

 

Ερ: Τι είναι αυτό που ξεχωρίζει την Πελοπόννησο και τι είναι αυτό που ουσιαστικά πρέπει να γίνει προκειμένου να επιτύχουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου;

 

Δεν υπάρχει ασφαλώς καμία αντίθεση και καμία διαφορετική προσέγγιση με το brand name Ελλάδα, πρόκειται για μία συμπληρωματική δράση, η οποία λειτουργεί και ανταγωνιστικά παράλληλα. Συμπληρωματικά, από τη μια πλευρά, γιατί συμπληρώνει μέσα από την προβολή ενός τόπου και, από τους κανόνες που βάζει αυτή, την προβολή μιας περιφέρειας και, από την άλλη πλευρά, δημιουργεί και έναν εσωτερικό ανταγωνισμό στην προσπάθεια για την αξιόπιστη και συνεπή παρουσία της χώρας μας στην διεθνή κοινότητα, και αυτό είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε

 

Ήθελα να μείνω στον εσωτερικό ανταγωνισμό γιατί βλέπω εσάς στην Πελοπόννησο που έχετε ξεκινήσει και μπαίνετε δυναμικά ο κ. Αγοραστός στη Θεσσαλία που θέλει να αναπτύξει και το Θρησκευτικό Τουρισμό, λόγω των Μετεώρων, η Περιφέρεια Μακεδονίας το ίδιο θέλει να κάνει, η Ηπείρου το ίδιο αναπτύσσεται∙ δηλαδή βλέπουμε ένα εσωτερικό ανταγωνισμό, αλλά έναν υγιή ανταγωνισμό, συναγωνισμό, είναι έτσι; πως το αντιλαμβάνεστε;

 

Ακριβώς έτσι είναι. Άλλωστε να σας πω και κάτι από τη μακροχρόνια εμπειρία μου πάνω στη διαχείριση τω δημοσίων ζητημάτων της χώρας. Εκείνο που έλλειπε ήταν η πολυπλοκότητα και τα πολύπλευρα προϊόντα τα οποία πρέπει να δοθούν στους ξένους επισκέπτες. Η κάθε περιφέρεια προωθεί τα δικά της συγκριτικά πλεονεκτήματα πάνω στην αξιοποίηση και προβολή του τουριστικού προϊόντος. Αυτό δημιουργεί μια ισχυρή γκάμα προϊόντων στο επίπεδο της επικράτειας και στην προβολή του τουρισμού ως εθνική υπόθεση. Αυτό το θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό.

 

Ποια θεωρείτε ότι είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Πελοποννήσου; Εσείς τι προϊόντα προωθείτε;

 

Κοιτάξτε, η Πελοπόννησος δεν είναι ένα τουριστικό προϊόν, είναι ένα καλάθι τουριστικών προϊόντων. Η Πελοπόννησος έχει άμεση σχέση με την προβολή του τουρισμού πάνω στα θέματα του πολιτιστικού υποκειμένου. Είναι πολιτιστικός ο προσανατολισμός της, είναι και εξαιρετικά φυσιολατρικός, υπό την έννοια ότι στην Περιφέρειά μας υπάρχουν οι περισσότερες προστατευόμενες περιοχές της χώρας στο επίπεδο της Natura, αλλά και στο επίπεδο των υπολοίπων προστατευόμενων περιοχών του φυσικού τοπίου. Από την άλλη πλευρά, είναι ο ιαματικός τουρισμός, είναι ο θρησκευτικός τουρισμός, είναι ο τουρισμός που αναπτύσσεται τώρα με σημαντικές μονάδες πάνω στο θέμα της αποκατάστασης, και ενισχύει τον ιατρικό τουρισμό, είναι ο φυσιολατρικός τουρισμός, είναι ο περιπατητικός τουρισμός. Και βέβαια η μεγάλη μας προσπάθεια είναι για να πάρουμε ένα κομμάτι από την πίτα που λέγεται σχολικός τουρισμός, κάτι στο οποίο ξέρετε πολύ καλά ότι η χώρα μας έχει ατονήσει παντελώς, όταν άλλες νεοεισερχόμενες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως η Τσεχία, η Ουγγαρία, και άλλες χώρες, έχουν πάρει το μεγάλο κομμάτι αυτής της πίτας.

 

Στοιχίζει πολύ πιο φθηνά να πας στο εξωτερικό με τις προσφορές από αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχεία, όλο το πακέτο και τη διατροφή, παρά να πας στη Ρόδο ή στην Κέρκυρα για παράδειγμα.

 

Εδώ υπάρχει μια άλλη πρωτοβουλία της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η οποία έχει ως στόχο να αναδείξει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της. Δεν είμαστε ταγμένοι υπέρ της άποψης, ότι ο έντονος ανταγωνισμός και το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει στη χώρα μας στο επίπεδο της οικονομικής κρίσης θα πρέπει να δημιουργήσει ένα καθεστώς κατάρρευσης των τιμών, γιατί αυτό σημαίνει ότι αυτομάτως αντίστοιχη μείωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Εμείς θέλουμε να είναι στοχευμένος ο τουρισμός μας, να είναι στοχευμένο το τουριστικό μας προϊόν, να υπερασπίζεται και να υποστηρίζει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Γι’ αυτό και όπως είδατε στη δική μας την πρόταση υπάρχει για πρώτη φορά και το Πελοποννησιακό Σύμφωνο Ποιότητας των προϊόντων μας και των υπηρεσιών εστίασης και τουρισμού, υπό την έννοια ότι εμείς πάνω απ’ όλα θέλουμε να υποστηρίξουμε και να υπερασπιστούμε την ποιότητά μας. Αυτό είναι ένα κρίσιμο στοίχημα, αλλά είναι και το ζητούμενο. Γιατί, αν αυτή τη στιγμή συνεχίζουμε στη λογική των μειωμένων τιμών, της κατάρρευσης των τιμών, αυτό σημαίνει ότι αυτομάτως υποβαθμίζεται η ποιότητα των υπηρεσιών μας. Εμείς μιλάμε για λογικές τιμές. Δεν μιλάμε ότι στην αγωνία που έχουν οι δικές μας επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν άτακτη υποχώρηση στις τιμές, για να διατηρήσουμε αυτή την εικόνα ενός μαζικού τουρισμού, ο οποίος κατά τη δική μας την άποψη έχει περισσότερες παρενέργειες και περισσότερο κόστος από τα πιθανολογούμενα έσοδα που μπορεί να προσφέρει. Θέλουμε λοιπόν να είμαστε στοχευμένοι, συγκεκριμενοποιούμε την πρότασή μας σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες και θέλουμε μέσα από τις στοχευμένες λειτουργία μας να έχουμε τις καλύτερες υπηρεσίες για να κάνουμε το δικό μας brand name.

 

Ποιες θα είναι οι ενέργειες που θα το επιτρέψουν αυτό το πράγμα; Ποιες ενέργειες θα κάνετε εσείς ως Περιφέρεια;

             

Πρώτα - πρώτα θέλω να σας πω κάτι το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη∙ η βελτίωση των υποδομών μας. Σε λίγο καιρό θα έχουμε το πρώτο καταδυτικό πάρκο, το πρώτο οικογενειακό καταδυτικό πάρκο, το οποίο θα γίνει σε περιοχή της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Ο καταδυτικός τουρισμός είναι στοχευμένος τουρισμός, αναφέρεται σε συγκεκριμένες δράσεις.

Ένα δεύτερο θέμα το οποίο είναι πολύ σημαντικό είναι η αξιοποίηση του μεγάλου ενδιαφέροντος και της μεγάλης αγάπης, μιας ομάδας πάνω από 7 εκατομμύρια Ευρωπαίων, η οποία έχει να κάνει με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου ως τουριστικός σιδηρόδρομος. Εμείς βρισκόμαστε σε συνεννόηση και συνεργασία με τα αντίστοιχα υπουργεία για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου μας, κυρίως προς την κατεύθυνση του τουριστικού μας προϊόντος. Τουριστικό τρένο, συν τα τρενοσπόρ, το τρενοποδήλατο δηλαδή, και άλλες ομοειδείς δράσεις θα είναι ενταγμένες μέσα σε αυτή τη λογική.

 

Είναι μακρόπνοα σχέδια αυτά;

 

Κοιτάξτε δεν μπορείς να σχεδιάσεις μια τουριστική πολιτική με σημείο αναφοράς το αύριο. Είναι και το αύριο και το μεθαύριο.

Από την άλλη είναι και η ιστορία των extreme sport. Ήδη, αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα επενδυτικό ενδιαφέρον, που λειτουργεί στην περιοχή του Ισθμού, με διάφορα extreme sport πάνω από τον Ισθμό.

Θέλουμε ουσιαστικά αυτό το καλάθι μας, το καλάθι των τουριστικών μας προϊόντων να το κατευθύνουμε αναζητώντας στοχευμένες κοινωνικές ομάδες.

 

Ο δρόμος τελειώνει;

 

Ο δρόμος τελείωσε και η Τρίπολη πλέον είναι πολύ κοντά στην Αθήνα. Πολύ λιγότερο κάνει κάποιος να έρθει στην Τρίπολη, απ’ το να πάει από τη μια άκρη της Αθήνας στο κέντρο. Έχουμε και ένα συγκριτικό πλεονέκτημα. Βρισκόμαστε πολύ κοντά στα 5 εκατομμύρια Έλληνες που κατοικούν στην περιοχή της Αττικής.

 

Ευελπιστείτε ότι υπάρχει περίπτωση να γίνουν και άλλες επενδύσεις όπως το CostaNavarino στην Πελοπόννησο;

 

Ήδη αυτή τη στιγμή υπάρχει αντίστοιχη μεγάλη επένδυση στην περιοχή της Ερμιονίδος, όπου το Αμάν και η αλυσίδα Νίκι επενδύουν στην Ελλάδα και ειδικότερα στην Πελοπόννησο. Αυτή τη στιγμή υπάρχει ιδιαίτερο επενδυτικό ενδιαφέρον και για άλλες επενδύσεις. Σας είπα προηγούμενα για τον ιαματικό τουρισμό. Αυτή τη στιγμή το Λουτράκι έχει τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις ιαματικού τουρισμού. Είμαστε σε ένα δρόμο, όπου θέλουμε με ολοκληρωμένη πρόταση να διεκδικήσουμε το ενδιαφέρον των πολιτών για να μας επισκεφθούν.

 

Κλείνοντας θα ήθελα να σχολιάσουμε την παραδοξότητα. Εγώ κατάγομαι από την Αχαΐα. Η Αχαΐα και η Ηλεία να βρίσκονται εκτός της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Δηλαδή αυτή η κόντρα που διαρκεί χρόνια μεταξύ της Τρίπολης και της Πάτρας ποιος θα έχει την πρωτοκαθεδρία στην Πελοπόννησο θα διαρκέσει στο διηνεκές;

Δεν υφίσταται τέτοιο πράγμα. Η κακή πολιτική και κομματική συμπεριφορά ήταν αυτή που οδήγησε σε αυτή την απαράδεκτη διοικητική διαίρεση της Πελοποννήσου. Η Πελοπόννησος είναι ένα ενιαίος πολιτικός, ιστορικός, πολιτιστικός και κοινωνικός χώρος. Εμείς άλλωστε στην προσπάθειά μας έχουμε κοντά μας όλους τους παραγωγικούς φορείς και της υπόλοιπης Πελοποννήσου, και της Ηλείας και της Αχαΐας.

 

Πιστεύετε ότι κάποια στιγμή θα ενωθεί διοικητικά η Πελοπόννησος;   

 

Η εκτίμησή μου είναι ότι στην επόμενη διοικητική μεταρρύθμιση η πρώτη κίνηση που θα γίνει θα είναι προς αυτή την κατεύθυνση.

 

Πριν λίγες μέρες ήμουν στη Νορβηγία. Εμείς στοχεύουμε πάρα πολύ στην Σκανδιναβική αγορά. Όπως και πριν λίγο καιρό βρέθηκα στο Ισραήλ. Έχουμε συγκεκριμένες στοχεύσεις και προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε και τη δική μου πολιτική εμπειρία στην κινητικότητα των αγορών αυτών.

 

Παρ’ όλα αυτά, είμαστε μία Περιφέρεια, το παραγωγικό πρότυπο της οποίας είναι πάρα πολύ υψηλό. Και στο επίπεδο της ποσότητας και στο επίπεδο της ποιότητας με ένα καλάθι προϊόντων που θέλουμε ιδιαίτερα να το προβάλλουμε και αυτό κάνουμε.

 

 

«Μηδενική ανοχή στις παραβατικές συμπεριφορές που μονοπωλούσαν μέχρι πρόσφατα τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων» διεμήνυσε στους εμπλεκόμενους φορείς ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης, σε συνέντευξη τύπου την Παρασκευή 1η Μαρτίου 2013, αναφερόμενος στα σημαντικά προβλήματα δημόσιας υγείας και μόλυνσης του περιβάλλοντος που βιώνουν περιοχές της Πελοποννήσου με ιδιαίτερη ένταση τις τελευταίες ημέρες. Η κατάσταση αυτή έχει οξυνθεί, σύμφωνα με τον περιφερειάρχη, εξαιτίας των «αλλοθικών συμπεριφορών των Δημοτικών Αρχών απέναντι στην αρμοδιότητά και την ευθύνη τους για την προσωρινή διαχείριση των στερεών αποβλήτων».

«Εάν εξαρχής είχαν αντιληφθεί τη χρησιμότητα του σχεδιασμού μας για την ολοκληρωμένη διαχείριση των στερεών αποβλήτων και είχαν εφαρμόσει τον ΠΕΣΔΑ, πολλοί από τους οποίους τον έχουν υπογράψει και ο οποίος αποτελεί το μοναδικό νόμιμο κανόνα, ασχέτως αν συμφωνούμε ή όχι, σήμερα στην Πελοπόννησο δεν θα είχαμε αυτό το πρόβλημα και δεν θα απειλούμασταν από νέα δυσβάσταχτα πρόστιμα για τα οποία έχει προσφύγει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο» ανέφερε ο Περιφερειάρχης.

Συγκεκριμένα για το εντονότατο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Δήμος της Τρίπολης, ο Περιφερειάρχης δήλωσε ότι, μετά την αυτοψία της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας, σύμφωνα με την οποία διαπιστώθηκαν σοβαρά προβλήματα δημόσιας υγείας, αλλά και λόγω της ατολμίας της Δημοτικής αρχής να λάβει μέτρα, προκάλεσε συνάντηση στο γραφείο του προκειμένου να βρεθεί άμεση λύση για τη νόμιμη μεταφορά των στερεών αποβλήτων.

Ο Περιφερειάρχης τόνισε για άλλη μια φορά ότι η ευθύνη της προσωρινής διαχείρισης ανήκει στον ΦΟΔΣΑ και τις Δημοτικές Αρχές, οι οποίοι είναι και αυτοί που εισπράττουν τα ανταποδοτικά τέλη ∙ «Η Περιφέρεια Πελοποννήσου δεν εισπράττει κανένα ανταποδοτικό τέλος για αυτό το σκοπό» δήλωσε εμφατικά ο Περιφερειάρχης και πρόσθεσε ότι η νομοθεσία για το θέμα αυτό είναι ξεκάθαρη και ότι «δεν είναι ευθύνη της Περιφέρειας να υποδείξει το που θα πάνε τα σκουπίδια».

Ο κ. Τατούλης αναφερόμενος στην πρόσφατη συνάντηση στο ΥΠΕΚΑ, με τη συμμετοχή του Δημάρχου Τρίπολης και προέδρου του ΦΟΣΔΑ, για την εξεύρεση πρόσκαιρης μεταβατικής λύσης για τη μεταφορά των στερεών αποβλήτων, επανέλαβε ότι αν είχε ακολουθηθεί ο σχεδιασμός της Περιφέρειας Πελοποννήσου εξαρχής δεν θα υπήρχε η ανάγκη για την καταβολή του τεράστιου κόστους που συνεπάγεται η μεταφορά τους.

Ο Περιφερειάρχης κάλεσε τους αρμοδίους έστω και τώρα να προσαρμοστούν γρήγορα με τις επιταγές του ΠΕΣΔΑ, αφού «είναι ανεπίτρεπτο να ξοδεύονται 3 με 3,5 εκατομμύρια ευρώ για τη μεταφορά των σκουπιδιών, γεγονός που συντηρεί τη μαύρη οικονομία των σκουπιδιών με τα γνωστά προβλήματα της Μεγαλόπολης και της καμένης Αρχαίας Ολυμπίας».

Καυστικός ήταν ο Περιφερειάρχης αναφερόμενος στα προεκλογικά προγράμματα της πλειοψηφίας των νυν Δημοτικών αρχών, τονίζοντας ότι είχαν έτοιμες λύσεις στο πρόβλημα αυτό χωρίς, ωστόσο, μέχρι σήμερα να έχει γίνει τίποτα, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι υπάρχουν Δήμαρχοι οι οποίοι δεν συμβιβάστηκαν από φόβο για το ενδεχόμενο πολιτικό κόστος και με τόλμη εφάρμοσαν το σχεδιασμό , καθιστώντας το παράδειγμά τους υπόδειγμα.

«Ο διαγωνισμός μας βρίσκεται σε πολύ πιο προχωρημένο στάδιο από των υπολοίπων Περιφερειών που υιοθέτησαν το μοντέλο μας και μέχρι τον Ιούνιο θα έχει επιλεγεί ο προσωρινός ανάδοχος, η οριστική επιλογή του οποίου θα σημάνει ταυτόχρονα την ανακούφιση των Δήμων από την προσωρινή διαχείριση των στερεών αποβλήτων» ενημέρωσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου και πρόσθεσε ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Περιφέρειας το τελικό κόστος της τελικής διαχείρισης θα είναι σημαντικά μικρότερο από αυτό της σημερινής προσωρινής διαχείρισης, προβλέποντας ότι θα κυμανθεί στο μισό του σημερινού.

Πέραν τούτων, ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα αποκατάστασης των ΧΑΔΑ, το οποίο έσωσε η Περιφέρεια μετά την αδυναμία των Δήμων, λέγοντας ότι «αναπλάσεις δεν μπορούν να γίνουν όταν συνεχίζεται σε αυτούς η ρίψη απορριμμάτων. Το σημαντικό πρόβλημα είναι η παραπληροφόρηση. Πρέπει να συμπεριφερθούμε με αξιοπιστία, σοβαρότητα και συνέπεια και όχι να χρεώνουμε τις επόμενες γενιές με τα λάθη μας. Μόνο με τον τρόπο αυτό θα λύσουμε το πρόβλημα και θα βγει η Πελοπόννησος από την κρίση» δήλωσε τέλος ο Περιφερειάρχης για το θέμα αυτό.

Όταν η χώρα δεν μπορεί εμείς πολύ σύντομα παρουσιάσαμε τη συγκροτημένη πολιτική μας για τον τουρισμό

Πρώτη παρουσίασε η Περιφέρεια Πελοποννήσου τη συγκροτημένη πολιτική της για τον τουρισμό σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, τόνισε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου και αυτό το χαρακτήρισε ως το μείζον πολιτικό γεγονός «όταν η χώρα δεν μπορεί, εμείς πολύ σύντομα παρουσιάσαμε τη συγκροτημένη πολιτική μας για τον τουρισμό και αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο είναι να καταστήσουμε διακριτή την ταυτότητά μας, το brand name Πελοπόννησος».

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, σημείωσε ο κ. Τατούλης, έχει πλέον στη διάθεσή της ένα σημαντικό εργαλείο προβολής της τουριστικής της ταυτότητας, το οποίο παρουσίασε με απόλυτη επιτυχία σε δύσκολους χρόνους για τη χώρα.

Η εκδήλωση αυτή έλαβε χώρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών συμβολίζοντας την παρουσία της Πελοποννήσου, όχι μόνο στην Πελοπόννησο, αλλά και στο κέντρο της χώρας. «Από την εμπειρία μας έχει γίνει αντιληπτό ότι η προβολή εντός της χώρας δεν επαρκεί και για το λόγο αυτό συμμετέχουμε σε όλα τα διεθνή event, καλύπτοντας και τις ανάγκες της χώρας ενίοτε, όπως συνέβη στο Μιλάνο».

«Το σημαντικό εργαλείο που έχουμε στη διάθεσή μας είναι το πολιτικό υπόβαθρο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, που έχουμε καλλιεργήσει με επιτυχία τα δύο αυτά χρόνια» ανέφερε ο Περιφερειάρχης ενημερώνοντας τα μμε για την επίσκεψή του στο Όσλο με σκοπό την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Πελοποννήσου.

«Η Σκανδιναβία αποτελεί στοχευμένη αγορά για την Περιφέρεια Πελοποννήσου και η Νορβηγία θα αποτελέσει την πύλη εισόδου μας» δήλωσε ο κ. Τατούλης και αναφερόμενος στη συνάντηση εργασίας με την Περιφερειάρχη του Όσλο ενημέρωσε για την ατζέντα κοινού ενδιαφέροντος που συμφωνήθηκε να αναπτυχθεί για τον τουρισμό και για το επόμενο πρόγραμμα Ενιαίου Οικονομικού Χώρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, βασικός χρηματοδότης του οποίου είναι η Νορβηγία. Το νέο ΕΟΧ, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, θα έχει βασικούς άξονες τη βιοποικιλότητα και τις πράσινες τεχνολογίες και ήδη η Περιφέρεια Πελοποννήσου ετοιμάζει τις προτάσεις της.

Ο κ. Τατούλης ανακοίνωσε επίσης τη διοργάνωση μιας εκδήλωσης αφιερωμένης στην Πελοπόννησο, η οποία θα λάβει χώρα σε κεντρικό χώρο στο Όσλο το Σεπτέμβριο με τη συνεργασία της Περιφερειάρχη του Όσλο. Σε λίγες ημέρες μάλιστα έχει προσδιοριστεί η επίσκεψη του Περιφερειάρχη και στο Ελσίνκι, προκειμένου η παρέμβαση για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Πελοποννήσου στη Σκανδιναβική αγορά να γίνει συντονισμένα.

 

Δεν έχω αποχωρήσει από την κεντρική πολιτική σκηνή – Το ενδιαφέρον μου είναι να καταστήσω την Πελοπόννησο σημείο αναφοράς της κεντρικής πολιτικής σκηνής

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο Περιφερειάρχης δήλωσε «από την κεντρική πολιτική σκηνή δεν έφυγα ποτέ, το ενδιαφέρον μου, αλλά και η ευθύνη μου, ωστόσο, είναι να τεθεί η Περιφέρεια Πελοποννήσου ως σημείο αναφοράς στην κεντρική πολιτική σκηνή της χώρας. Στηρίζω την τρικομματική κυβέρνηση στην προσπάθεια σωτηρίας της χώρας, πιστεύω ωστόσο ότι η χώρα θα σωθεί αν ακολουθηθεί το παράδειγμα της Περιφέρειας Πελοποννήσου».

Παρακαλείσθε να παρευρεθείτε στη 4η τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου, που θα πραγματοποιηθεί στις 4 Μαρτίου 2013, ημέρα Δευτέρα και ώρα 7.00 μ.μ, στο «Αποστολοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Τρίπολης», με θέματα ημερήσιας διάταξης:

 

 

  1. 1.  Έγκριση σύναψης προγραμματικής σύμβασης της Περιφέρειας Πελοποννήσου και της ανώνυμης αναπτυξιακής εταιρίας Πελοπόννησος Α.Ε. με τίτλο: “Σχεδιασμός και υλοποίηση «ΔΕΣΜΗΣ» στοχευμένων ενεργειών προβολής και προώθησης του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Πελοποννήσου”.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Η Αντιπεριφερειάρχης κ. Κων/να Νικολάκου
  1. 2.  Γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το έργο με τίτλο: «Εκμετάλλευση και αποκατάσταση λατομείου σχιστολιθικών πλακών στην θέση ‘Σουλιναίικα’ της Τ.Κ. Πηγαδίου της Δ.Ε. Λεωνιδίου του Δ. Νότιας Κυνουρίας της Π.Ε. Αρκαδίας, φερομένης ιδιοκτησίας της εταιρείας ‘ΝΙΚΟΛΑΟΣ & ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΣΙΩΡΑΣ Ο.Ε.’».
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Απόστολος Παπαφωτίου.
  1. 3.  Έγκριση του αριθμ. 13/13-2-2013 αποσπάσματος πρακτικού της Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΑΠ Λεκανοπεδίου Μεγαλόπολης
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Ευάγγελος Γιαννακούρας
  1. 4.  Έγκριση της 1ης αναμόρφωσης Προϋπολογισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου του οικονομικού έτους 2013
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Η Αντιπεριφερειάρχης κ. Κων/να Νικολάκου.
  1. 5.  Κήρυξη απαλλοτριώσεων εδαφικών τμημάτων ιδιοκτησιών για την κατασκευή του έργου “Βελτίωση οδικού άξονα Λευκάκια – Δρέπανο”
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Αναστάσιος Χειβιδόπουλος

 

 

 

 

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΟΚΕΦΑΛΟΣ

 

 

Ιδιαίτερα αυξημένο και στοχευμένο χαρακτήρισε το ενδιαφέρον των κορυφαίων tour operator της Νορβηγίας ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης κατά την παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος της Πελοποννήσου, από τον ίδιο, σε ειδική εκδήλωση στο Όσλο, την Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013.

 

Ο Περιφερειάρχης κ. Τατούλης ανέπτυξε τις 10 βασικές εμπειρίες που μπορεί να βιώσει ο Νορβηγός τουρίστας, εκθέτοντας παράλληλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Πελοποννήσου ως διεθνή προορισμό.

 

«Με τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό μας καθιστούμε τον προορισμό της Πελοποννήσου εύκολα προσβάσιμο και αναγνωρίσιμο στη διεθνή αγορά του τουριστικού προϊόντος» δήλωσε ο Περιφερειάρχης και πρόσθεσε ότι «το βασικό στοιχείο, πάνω στο οποίο επενδύουμε ως Περιφέρεια, είναι η πιστοποιημένη ποιότητα παροχής υπηρεσιών, αλλά και προϊόντων, σε ανταγωνιστική σχέση ποιότητας – τιμής. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να καταστήσουμε ισχυρό το brand name «Πελοπόννησος»».

 

Ειδική αναφορά έκανε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου στη βελτίωση των υποδομών πρόσβασης, αλλά και στη στενή διασύνδεση της γαστρονομίας και του τουρισμού κάτω από την ομπρέλα του Πελοποννησιακού Συμφώνου Ποιότητας, το οποίο συστήνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Αυτό, άλλωστε, αποτελεί το βασικό εργαλείο και την απαραίτητη εγγύηση για τους tour operators προκειμένου να επενδύσουν στο τουριστικό προϊόν της Πελοποννήσου με ασφάλεια και προοπτική

 

Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και απηύθυνε χαιρετισμό ο πρέσβης της Ελλάδας στη Νορβηγία κ. Αντώνης Βλαβιανος, ο οποίος σημείωσε ότι η Πελοπόννησος αποτελεί εξαιρετικό προορισμό και ότι παντρεύει ιδανικά τη μυθολογία με την ιστορία. Πρόσθεσε επίσης ότι από την Πελοπόννησο γεννήθηκε η σύγχρονη Ελλάδα. Τον Περιφερειάρχη συνόδευε στην αποστολή ο προϊστάμενος του τμήματος τουρισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου κ. Γκανάς Αριστοτέλης.

Tη στρατηγική που θα ακολουθηθεί τα επόμενα χρόνια για την ανέλιξη του τουριστικού κλάδου στην περιφέρεια Πελοποννήσου , παρουσίασε χθες το βράδυ ο Περιφερειάρχη Πέτρος Τατούλης, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παρουσία της υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη ,βουλευτών, Δημάρχων .Αντιπεριφερειαρχών και αρκετού κόσμου Παρόντες ήταν και οι Μητροπολίτες Μεσσηνίας Χρυσόστομος και Μαντινείας και Κυνουρίας Αλέξανδρος

http://www.youtube.com/watch?v=UTMmrL9r6-Y

Αποκλειστική προτεραιότητά μας τόνισε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, σε μια ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα , είναι μία να μη χάσουμε ούτε ένα ευρώ και τα έργα τα οποία έχουμε δρομολογήσει, να ολοκληρωθούν στο σύνολό τους. Στη συνέχεια επισήμανε << Σχεδιάζουμε και δουλεύουμε για το μέλλον, στοχεύοντας στην αλλαγή εποχής για την Πελοπόννησο, με έργο και συγκεκριμένο αποτέλεσμα.Κατασκευάζουμε σημαντικές αναπτυξιακές υποδομές με στόχο τον εκσυγχρονισμό του οδικού δικτύου της Περιφέρειας… Αναβαθμίζουμε και θα θέσουμε σε λειτουργία τη σιδηροδρομική γραμμή Πελοποννήσου ,υπό τη μορφή ενός σύγχρονου ανταποδοτικού και βιώσιμου τουριστικού σιδηροδρόμου. Έχουμε δεσμεύσει 25.000.000 ευρώ για έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο Καλαμάτας μέχρι να γίνει ένα σύγχρονο και λειτουργικό αεροδρόμιο και παράλληλα έχουμε συμφωνήσει με τα συναρμόδια Υπουργεία προκειμένου το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης να γίνει πολιτικό αεροδρόμιο, με στόχο τη προσέλκυση εταιρειών χαμηλών πτήσεων και την μετατροπή του σε εμπορικό κόμβο. Θα κάνουμε παρεμβάσεις στα λιμάνια του Γυθείου ,του Λεωνιδίου του Άστρους της Κυπαρισσίας και του Ναυπλίου. Υλοποιούμε υποδομές κοινωνικές και πολιτιστικές που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής  των κατοίκων .Προχωρούμε στην οργανωμένη διαχείριση των στερεών αποβλήτων >>

http://www.youtube.com/watch?v=I9_ms94r5RM

«Επιδιώκουμε και θα καταφέρουμε μια ολοκληρωμένη προβολή του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ως συνόλου προορισμών, που δικτυώνονται θεματικά και αποτελούν αλληλοσυμπληρούμενα στοιχεία «Όραμα μας είναι να καταστήσουμε την Πελοπόννησο, τον πιο ποιοτικό, πολυθεματικό προορισμό της Μεσογείου. Έναν προορισμό που θα σέβεται, τους κατοίκους του, τους επισκέπτες του, το περιβάλλον του».

Στον άξονα ενίσχυσης των επενδύσεων αλλά και εκσυγχρονισμού της επιχειρηματικότητας, η Περιφέρεια προχωρά άμεσα στη δημιουργία Περιφερειακού Επιχειρηματικού Ταμείου. Με στόχο την στήριξη μικρών επιχειρήσεων η Περιφέρεια Πελοποννήσου, έχει δεσμεύσει το ποσό των 22,5 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ. Παράλληλα στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο υπάρχουν δεσμεύσεις για έργα στον τομέα του πολιτισμού, συνολικού προϋπολογισμού 71 εκατ. ευρώ. Επίσης εκτός από το πρόγραμμα τουριστικής προβολής, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τα έργα : «Χαρτογράφηση και σήμανση των μονοπατιών της Περιφέρειας Πελοποννήσου», ενώ στον άξονα 8 που αφορά την αειφόρο ανάπτυξη η Περιφέρεια προγραμματίζει την ένταξη δυο έργων. Πρόκειται για το έργο ολοκληρωμένης εφαρμογής και κατασκευής ήπιων υποδομών υποδοχής και ενημέρωσης του τουρίστα (info kiosks), καθώς και το έργο προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ σε χώρους πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος, πρωτοβουλία που εμπεριέχει και την διαδικτυακή ενημέρωση των τουριστών.Στο τέλος της παρουσίασης σερβιρίστηκαν προιόντα και διάφορα εδέσματα από περιοχές της Πελοποννήσου.