Ένα μοντέλο Τουριστικής Ανάπτυξης εθελοντισμού και συνεργατικότητας
Η μικρομεσαία επιχείρηση παραδοσιακά αποτελεί τον μεγάλο όγκο της Ελληνικής Οικονομίας και αυτό θα συνεχίσει να ισχύει παρά τις επιρροές από την παγκοσμιοποιημένη αγορά των δυο τελευταίων δεκαετιών. Ωστόσο στον Τουριστικό τομέα οι επενδύσεις μεγαλύτερης κλίμακας καθορίζουν το μήκος της τουριστικής περιόδου και δίνουν πρόσβαση σε αγορές που η μικρή επιχείρηση δεν μπορεί να αγγίξει.
Τέτοιου βεληνεκούς όμως τουριστικές επενδύσεις έχουν ποικίλες επιπτώσεις στην οικονομία, στην κοινωνία και στο περιβάλλον και για αυτό η κεντρική κυβέρνηση και η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να διερευνούν κατά πόσο είναι προς όφελος της τοπικής κοινωνίας, ή εάν εναλλακτικές αναπτυξιακές επιλογές, όπως η ενθάρρυνση ιδιωτικών τουριστικών επενδύσεων μικρής κλίμακας από το γηγενή πληθυσμό, θα είναι περισσότερο συμβατές με το υπάρχον φυσικό περιβάλλον και την κοινωνικό-παραγωγική δομή.